Meny Stäng

Köpevillkor

Köpevillkor - Kort version

Eftersom det är tidskrävande att läsa köpevillkor har vi samlar de viktigaste punkterna. Längre ner på sidan hittar du våra fullständiga köpevillkor.
  • När du handlar av Bloomz Garden ingår du ett avtal med Nordic Design & Förlag – ägare av varumärket Blomz Garden.
  • Vi ingår endast avtal med personer över 18 år.
  • Priser anges inkl. moms.
  • Du kan för närvarande betala med Swish eller PayPal. Endast företag kan i dagsläget betala via faktura.
  • Varorna skickas oftast samma dag OM beställningen kommit in före kl 14.00 på en vardag.
  • Leveranser skickas inte under helger.
  • Vi skickar varor till privatpersoner efter bekräftad betalning.
  • Varor levereras av PostNord inom 2-5 vardagar efter beställning. Annars hör vi av oss.
  • Du har 14 dagars öppet köp och returrätt. 
  • Ångrar du ditt köp står du för fraktkostnaden. Har vi skickat fel står vi för fraktkostnaden.
  • För paket som inte hämtats ut debiteras du med 200 kr.
  • Prenumerera på sidan för att ta del av våra nyheter och erbjudanden!,

Fullständiga köpevillkor

Detta avtal är reglerat av nedanstående köpevillkor för konsumentköp av varor över internet.
Köpvillkoren ugår ifrån Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) och gäller samtliga köp hos Bloomz Garden.

Som konsument sluter du ett avtal med Nordic Design & Förlag – ägare av varumärket Bloomz Garden.

Kontaktadress: Näktergalsstigen 6, 595 53 Mjölby
E-post: shop@bloomz.se
Organisationsnummer: 690604-9462 

När du lägger en beställning på Bloomz.se godkänner du dessa köpvillkor.

Vid beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress du har angivit.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella bild eller skrivfel i vår webbshop och marknadsföringsmaterial.
Om felaktigheter i pris och leveranser skulle infinna sig så förbehåller vi oss rätten att ändra detta i efterhand. Du kommer i det fall att kontaktas och ges möjlighet att annullera din order.

 

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar avsedda för vidare försäljning till tredje part, vid upptäckt av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer ärendet att polisanmälas.

Produkter som presenteras på sidan är skyddade av upphovsrättslagen och får inte kopieras.

Har du frågor om våra köpevillkor? – Kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Priser & Betalningsmetoder

Prisen som anges är inklusive moms. I kundvagnen du se den totala kostnaden inkl. frakt innan du genomför din beställning.

När du betalar kan du för närvarande välja mellan nedanstående betalningsmetoder:

 

Swish

Swish.nr:
1234 68 43 95

  • Betala säkert med Swish som är kopplat till din bank.
  • Numret går till Nordic Design – ägare av varumärket Bloomz Garden.
  • Swish-numret anges även i KASSAN efter att du klickat på SLUTFÖR KÖP.
  • Ange alltid ORDERNR ( Beställningsnr) som referens.

PayPal

  • Med PayPal kan du handla tryggt och säkert med Visa och Mastercard.
  • Väljer du alternativet E-check så tar det 7-9 arbetsdagar innan e-checken är klar.
  • Du måste inte skapa ett PayPal-konto för att kunna använda denna betalningsmetod!

Faktura

  • I dagsläget kan bara företag betala via faktura.
  • Handlar du som företrädare för ett företag ska du ha behörighet att ingå avtal för det företag du representerar.

Fraktkostnad

Våra fraktkostnader är viktbaserade och räknas automatiskt ut när du lägger varor i varukorgen.
Fraktostnaden bygger på de faktiska kostnaderna från PostNord. Inga avgifter för hantering läggs på din beställning. 

Du som kund får email från PostNord som ger dig möjlighet att spåra ditt paket. Du kan också få e-mail, brev eller sms när ditt paket kan hämtas hos ditt närmaste ombud.

På varor som är stora och tunga kan ett tillägg för skrymmande paket tillkomma. Om en vara är skrymmande, står det angivet på produktens information.

För att få reda på vad din fraktkostnad blir kan du enkelt lägga till de varor du önskar i varukorgen, trycka på ”kassa” och där se den totala fraktkostnaden.

 

Ångerrätt & Returer

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.

Kontakta alltid oss om du vill byta eller ångrar ditt köp.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Hur du utnyttjar din ångerrätt:
Produkter:
Produkter skickas tillbaka till oss ska vara i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Specialtillverkade Produkter:
Om det gäller en specialtillverkad vara just för dig – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel så gäller inte ångerrätten.

Hur du utnyttjar din ångerrätt

  • Produkter skickas tillbaka till oss ska vara i lika gott skick som när du fick den.
  • Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
  • Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Specialtillverkade produkter

Om det gäller en specialtillverkad vara just för dig – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel så gäller inte ångerrätten.

Återbetalningsskyldighet

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något.

Ångerrätt

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt och återlämnat varan i gott skick, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Vid retur eller byte av varor betalar du själv samtliga fraktkostnader.

Returer

Om varan är defekt eller om vi har packat fel så står vi för alla tillkommande fraktkostnader alt. återbetalar dig till fullo dvs. varan samt fraktkostnader.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Övrigt

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ditt köp regleras i Distansförsäljningslagen och Konsumentköplagen.
Läs Distansavtalslagen & E-handel på Konsumentverket.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.